Vertrekken met de Zuiderzon - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Géanne - WaarBenJij.nu Vertrekken met de Zuiderzon - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Géanne - WaarBenJij.nu

Vertrekken met de Zuiderzon

Door: Géanne

Blijf op de hoogte en volg Géanne

12 Mei 2008 | Nederland, Emmen

Het zijn van die dagen dat de hagelslag van je brood af smelt, de melkflessen onder rokjes uitpiepen en het lekker ruikende gras vraagt om er in te gaan liggen. Maar niet voor lang, over 3 dagen vlieg ik. De grote “Goodbye Farewell Tour II” is bijna ten einde. Als een soort uitgerangeerde popster trein ik van Emmen via Groningen en Zwolle naar Rotterdam, geen “ach wat jammer dat je gaat”traan is los te krijgen.
Het laatste co-schap is daar; de tropen lonken, het muskietennet ingepakt en met blauwe plekken op de bovenarm van de inentingen tegen gruwelijke ziekten oefen ik “Kiswahili voor beginners”. Habari? Nzuri! Asante sana.
Igogwe, Tanzania, Oost Afrika is de plek waar ik heen ga en die niet op de kaart staat. Interessant gegeven. Daar waar de zon de andere kant op draait. Een klein ziekenhuis met 100 bedden. Hier geen borstvergrotingen, hooikoorts of onrustige darmen maar Malaria, HIV en TBC. Andere koek. In m’n hoofd een mengelmoes van heel veel zin, zenuwen en Hollandse nuchterheid.
Later meer!

Géanne

Adres:
Igogwe Hospital
P.O. Box 300, Tukuyu (Mbeya)
Tanzania

Mobiel Tanzania:
+255 787066907

  • 12 Mei 2008 - 19:38

    Paul:

    Habari Géanne! Karibu sana Tanzania na ninakutakia maandalizi mema na safari nzuri sana!

  • 12 Mei 2008 - 20:00

    Roos:

    Ik vind jou zó leuk he... Ik wou dat ik jou was! :)

    XXX

  • 12 Mei 2008 - 20:21

    Annegriet:

    In mijn hoofd een mengelmoes van ik ben jaloers, ik gun het je zo heel erg, hoop dat je een mooie tijd krijgt en ik ga je missen.

    Lieverd een dikke kus!!!

  • 13 Mei 2008 - 07:43

    Pieter:

    Ik vind het toch wel heel stoer wat je gaat doen hoor! Goede reis en fijne ervaringen wens ik je toe. (Hopelijk is het daar niet te koud na deze zomerse dagen in Nederland.)

  • 13 Mei 2008 - 07:44

    Jap:

    Dit schrijven klinkt veelbelovend Geanne, heel veel plezier! tutaonana!

  • 13 Mei 2008 - 09:12

    Astrid:

    Gaaf dat je weer op reis gaat. hé, heel veel plezier!

    Liefs Astrid

  • 13 Mei 2008 - 14:15

    Marloes:

    hahahaha mooie verhalen nu al!!! ik ben benieuwd naar de razende reporter vanuit Tanzania!!! maar vooral heeeeel veel plezier en geef Evert een dikke kus van mij! goede reis!

    Liefs

  • 13 Mei 2008 - 17:20

    Eva:

    Karibu sana Krabbel in dit leuke land en bizarre ziekenhuis!!! Zin dat je komt; het wordt fantastisch.

    Tot zaterdag (denk ik?) laat.

    Liefs die andere mzungu

  • 13 Mei 2008 - 17:29

    Lycke:

    Habari!
    Wat leuk dat jij ook bijna gaat! Wij zijn er nu een paar dagen, en het is nzuri sana! De mensen zijn echt onwijs lief. Maar wat een cultuurshock, mensen zijn wel erg arm hier... en we worden voortdurend nagestaard. Even wennen dus :) Maar geniet ervan, ninasema Kiswahili kidogo blijft een fijne om te onthouden ;)
    Kwaheri

  • 13 Mei 2008 - 19:25

    Anne:

    bon diaatjes!
    ja, ik kan dan misschien geen swahili maar het papiaments rolt moeiteloos van mijn tong ;)
    ik denk dat je een tweede carriere kunt beginnen als schrijfster want dat stukje wat je net hebt geschreven is echt hilarisch :D
    een hele goeie reis, veel succes daar en een dikke kus aan Eef!
    liefs annie

  • 13 Mei 2008 - 19:53

    Marthe:

    Wat een prachtige tekst! Een hele mooie reis alvast! Wordt vast gezellig met zijn tweeën!! X M

  • 14 Mei 2008 - 05:58

    Carolien:

    Zo raar... Morgen ben jij daar alweer, terwijl het leventje hier gewoon rustig doorgaat. Je bent nog niet weg, maar heb nu al weer zin dat je terug komt :-) Hee meis, geniet er dit keer zoveel van dat je de komende jaren ook wat langer dan 2 jaar in Nld kan vertoefen..haha. Ik bel je vanavond!

    Liefs van Carolien

  • 14 Mei 2008 - 07:30

    Carolien:

    Hey meis! Wat enorm gaaf! Je ruilt Z-Afrika in voor Tanzania!!! Jemig... Wat een super uitdaging.. Ga je op de voet volgen. Hopelijk verder alles goed? Pas op met het huren van een MIA!!!
    liefs

  • 14 Mei 2008 - 09:19

    Riena V. Huizen:

    Geanne,

    Van mamma gehoord van de plannen, wij wensen je een hele goede reis, en dat je mag vinden waarvoor je gaat. Alle geluk maar bovenal gezondheid, wij kijken weer uit naar je verhalen en foto's

    hartelijke groetjes,
    Riena en Henk

  • 14 Mei 2008 - 11:06

    Martin:

    Ha cleansistah!

    Me net een uur ondergedompeld in je voorbije reiservaringen...heerlijk, ik zeg bundelen en uitbrengen! Benijd je echt om je enthousiasme en de gedrevenheid, zal je waarbenjij dan ook goed in de smiezen kiepen om er toch een beetje bij te zijn ;-)!

    Geniet ervan!!

    Martin


  • 14 Mei 2008 - 12:11

    Jan Van Der Meulen:

    Géanne,
    Wanneer je dit leest weet je al heel wat meer over Dar en ben je, hoop,ik blij verrast. Papieren allemaal geregeld? In ieder geval heb je een enorme reis achter de rug of nog voor de boeg. Vooral veel plezier, die eerste dagen. Groet Melchior. Zie je hoop ik in Juni.
    Jan

  • 14 Mei 2008 - 12:50

    Cleanmother:

    Lieve Géanne,
    Je verhaal is nu al om te smullen. Een heel goede reis en pas goed op jezelf (puur uit eigenbelang van Jeroen en mij natuurlijk). Ik zal je met plezier blijven volgen via waarbenjij.nu
    Liefs, Ria

  • 14 Mei 2008 - 18:21

    Linda:

    He dokter!

    Goede reis en veel plezier in Tanzania! Ik ben nu al benieuwd naar de rest van je verhalen, ik zal je zeker volgen. Ik hou je op de hoogte over ons weekendje weg met de meiden!

    Liefs Linda

  • 14 Mei 2008 - 19:20

    Geanne:

    Hi Geanne!

    Heel veel plezier en succes in Afrika!

    Groetjes ook aan Eef daar, het worden vast mooie tijden...

    Good luck!

    Liefs Renée

  • 17 Mei 2008 - 09:24

    Jo:

    Ge!

    Ik niet weten dat jij zo'n poetische inslag had! Ik voorzie peilloze stapels dichtbundels van jouw hand op de prominenste tafels van de Bruna's, Waanders' enzovoorts van ons land within 10 years! Ik koop je hoor!
    Jammer dat ik je Zwolse vogelvlucht in het teken van het tranentrekken heb gemist...
    Ben erg benieuwd hoe je die verwilderde Evil hebt aangetroffen..Wist ze nog wat de Appie was?! Of begon ze te bazelen over je achteroom?! Hihi.

    Nou meis, jammer dat ons "laatste avondmaal" er nooit van is gekomen, maar wellicht krijgen wij van de schepper een tweede kans mits jij niet door een neushoord geschept wordt daar in de rimboe he...dus doe voorzichtig he...want sommige gevaren kunnen niet geweerd worden onder begeleiding van een hematoom in de bovenarm...voorzichtigheid is geboden daar waar het wild is...haha oma spreekt vanachter haar Hollandsche pc waar nooit wat gebeurt...kortsluiting in de monitor is the wildest it can get...

    Genoeg geouwehoer voor 1 pagina weer, ben benieuwd naar de grote verhalen!

    XXXX Jo

  • 20 Mei 2008 - 15:13

    Loes Rouwette:

    Hujambo mzungu!
    Da's nou ook toevallig, ben ik op zoek naar de site van een van mijn reisgenootjes in Tanzania, kom ik jouw site tegen! Ook voor co-schap! Weet niet of je me nog kent, een hint: Nelly's Lodge (ik zat in Opposite), Kaapstad. Ik begin over 2 weekjes in Sengerema aan mijn co-schap.
    Ow, computertijd is op. Veel succes daar!
    Groetjes Loes
    (www.travelmessage.nl/loesrouwette)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Emmen

Géanne

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 52781

Voorgaande reizen:

15 Mei 2008 - 30 November -0001

Tanzania

01 Januari 2014 - 30 November -0001

Kaapse Tygers

Landen bezocht: