Born to be wild, Tsitsikamma en zeeserenades - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Géanne - WaarBenJij.nu Born to be wild, Tsitsikamma en zeeserenades - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Géanne - WaarBenJij.nu

Born to be wild, Tsitsikamma en zeeserenades

Door: Géanne

Blijf op de hoogte en volg Géanne

18 April 2006 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Begin na bijna 2 maanden op een local te lijken.De Pick ’n Pay kent geen geheimen meer, mensen vragen me de weg, kom niet meer elke dag bijna onder een auto omdat ik de verkeerde kant uit kijk bij het oversteken (rechts-links-rechts ) en weet eindelijk welke Rand welk muntje is. Een kameleon is er niets bij.
In Langebaan een klein vissersdorpje aan de Westkust 10-gangen vis verorberd op het strand, die ochtend vers gevangen. De hemel op aarde met schelpen als bestek; kreeft, snoek, mosselen, paella, honeymoonfish, stompnose. Serenade van een mannetje met gitaar “mijn skattie, mijn lieffie samen op het Blaubergstrand’ Dat soort teksten. Bruinverbrande neuzen en overstekende schildpadden

Het paasweekend was een roadmovie op de N2 met Carolien (de chauffeuse en hoe!), Pien (de achterbank) en Gé de DJ. Een leuke combinatie dames. Volgens de andere roomies mochten we nog wel een auto mee i.v.m de hoeveelheid bagage. Heuvels, rode aarde, ander licht. We besluiten dat we wel eeuwig zo door kunnen rijden. Of het paarse Fiatje dit ook wil is de vraag. Plaatsjes passeren als Darling en Slangkloof. Slapen in Betty’s Bed and Breakfast (tevens kapsalon). Joseph, haar man, is alleen thuis en is maar wat blij met zijn 3 buitenlandse gasten. Hij laat alles laat zien, van trouwfoto’s van zijn dochters en kleinkinderen tot de rose kitscherige lampekapjes. Sokkies de zwarte kat met witte poten hobbelt mee. Betty is minder gecharmeerd van ons maar heeft desalniettemin homemade rusks (beskuit) als ontbijt. Als tip krijgen we dat het op een na mooiste (jaja) hot-springs resort, heet water uit de bergen, in Caledon ligt. Een nachtelijk bezoekje waard. Door driedubbel lief te lachen naar de portier van het hotel (“yes we are closed, but you can take a swim, just don’t tell anybody!”) in het schijnsel van de volle maan totaal alleen in stomende baden gepoedeld. We ontdekken ook een sauna die ondanks een hele emmer water niet meer heet wil worden.

Relaxed op weg naar Tsitsikamma (600km ten Oosten van C.T. deel van de Gardenroute), waar de zee tegen de rotsen aanbeukt (wat een golven!) en het regenwoud begint, gekleurde vogels, uitglijpartijen, aapjes, verplicht chocola, “Geanne Boomtak! = meerdere builen” en watervallen. Op zoek naar otters maar alleen grote marmotten gespot.The best things in life are for free....het gevoel dat ik daar had is onbeschrijvelijk. Overnachten in Stormsriver, Hunters drinken en schommelen in de hoogste boom. Af en toe komt er een fietser (geinig gezicht, klein mannetje op veel te grote fiets over hobbelpad) voorbij die naar de naastliggende township gaat. Op paasochtend poging tot ontbijt, helaas geen water...wat ons tot vieze stinkerds maakt.
Dan op naar de watervallen: Ziplinen, een soort kabelbaan maar dan 50m hoog en 200 m lang boven de boomtoppen. P had hier ’s nachts al angstig over gedroomd maar wilde ons niet vertellen wat. Met een noodgang, slechts hangend in een tuigje, debiel helmpje op, naar beneden storten, luidkeels Indiana Jones zingend. Wiebelhangbruggen over lopen en genieten. Bobbejanen op de weg.
De volgende etappe richting Wilderness,met wijn en goede gesprekken op het avondstrand. Pizza eten en lachen met de obers, een lift richting hostel krijgen van zijn broer (erg aardig want na de nodige flessen vino een pokke eind lopen, een Afrikaanse kilometer blijkt geen Nederlandse). Wild in Wilderness.Aan avonturen geen gebrek, zelfs files doen ons humeur niet kelderen.

Het onderzoek gaat zijn gangetje, werk met de duurste microscoop die er maar is (ze moesten eens weten aan wie ze dat toe vertrouwen...) 3 verschillende fluorescentielabels, multidimensional pictures, oogjes vallen aan het eind van de dag bijna uit mijn kop.
Verder ga ik naar de Arie Anabolie ‘gym’ , 3x/wk spinnen en ab-attack oftewel zorgen dat die goed vertopte buikmuscles weer boven water komen. Dit om niet terug te komen als Afrikaans kamerolifantje. Beneden de sportschool zit een winkeltje waar emmers vol spierversterkende middelen te koop zijn. Onherkenbaar zal ik zijn....

Kus vanaf het Zuidelijk Halfrond.

P.S. Het is hier ‘winter’ aan het worden, dus het leven is niet alleen maar verrukkelijk...

  • 18 April 2006 - 12:58

    Jan:

    He Géanne,

    Weer boven water en NieuwSuidafrikaans peil. Gaat volgens mij nog allemaal goed met je. Hier wordt het lente en somer ...lekker puh.
    Blijf skrijven soals je doe en alles sal regkom.

    Pa

  • 18 April 2006 - 13:06

    Pien:

    ik sluit me er weer volledig bij aan. Gaaf was het en gaaf zal het blijven!

    kus

  • 18 April 2006 - 13:41

    Vanessa 'inconsequent':

    Hola guapa!

    Fantastisch verhaal, mooi geschreven...lezen leek wel kijken naar een filmbeelden en je weet hoeveel ik van films hou! Ik heb zo de eerste bijeenkomst voor NOUR-project (Marokko/Egypte)... spannend!

    Veel liefs en wens je mooie dingen...

  • 18 April 2006 - 15:18

    Eva:

    Volgens mij is die sportschool helemaal niet nodig: je ziet er goed uit! Ik heb hier Milka chocolade ontdekt... beetje jammer! Ga vanmiddag me ook inschrijven voor sportschool. Aan de andere kant ben ik goed bezig me te verplaatsen in de populatie van mijn onderzoek... is ook belangrijk, nietwaar?! We mailen, liefs!!!

  • 18 April 2006 - 19:25

    Troelie 2:

    Hey laiverd! Ik kan niet vaak genoeg zeggen hoe mooi het eruit ziet. We gaan nog een keer samen terug hoor!!Ben blij dat je al een echte local voelt en dat je onderzoek vorm begint te krijgen. Heel veel liefs troelie en leef !!

  • 19 April 2006 - 10:19

    Carolien:

    Jammer dat ik niet de betreffende Carolien ben waar jij lekker mee op reis bent! Gaaf hoor allemaal! Zullen we gauw bellen? heel veel liefs mij

  • 19 April 2006 - 10:37

    Kim:

    Hey skat!!
    Lekker zeg al die avonturen... Hier is het rustig, en ik vertoon bakken vol studie ontwijkend gedrag! Ben blij dat het hier eindelijk wat warmer begint te worden. Tijd voor het eerste terrasje! Nog veel plezier daar...

    Liefs en een dikke knuffel Kim

  • 20 April 2006 - 17:28

    Jeanette Wieringa:

    Heey Geanne,
    Eindelijk een berichtje van mij, kon je aldoor niet zo goed vinden, maar dankzij mijn zoon is het nu eindelijk gelukt.
    Zo te lezen heb je het goed naar je zin.
    Gelukkig wel voor je, ik mis je wel hoor, het was altijd erg gezellig als jij me kwam aflossen op de vondelflat.
    Morgenavond mag ik weer aan de slag en dan een lang weekend.
    Heel veel plezier nog en tot een volgende x groetjes Jeanette

  • 22 April 2006 - 03:26

    Anne:

    fantastische foto,s geanne
    geniet met alles wat je in je hebt.
    Vandaag snert gegeten bij oma, het wordt nu eindelijk wat beter weer zelfs 15 graden

  • 22 April 2006 - 15:43

    Ruben En Stefan Jakob:

    Wat een mooie fotos heb je daar gemaakt die van amsterdam en londen en jerusalem vond ik het mooist de groeten en geniet er van. ook de groeten van mijn vader en moeder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Géanne

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 52790

Voorgaande reizen:

15 Mei 2008 - 30 November -0001

Tanzania

01 Januari 2014 - 30 November -0001

Kaapse Tygers

Landen bezocht: