Wat ruist daar in het struikgewas - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Géanne - WaarBenJij.nu Wat ruist daar in het struikgewas - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Géanne - WaarBenJij.nu

Wat ruist daar in het struikgewas

Door: Géanne

Blijf op de hoogte en volg Géanne

31 Maart 2006 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Ek ga baie lekker. Die zon skyn, die voël fluit en een lag op die gesig. Ek wil nie na huis toe nie.Dit lewe is pragtig! Ek wees gelukkig.
De avonturen blijven maar komen. Hiken in de Cederbergen (hier komt de rooibosthee vandaan); een ruig,droog, vreemd landschap, geёrodeerde rood/oker kleurige rotsen die de meest rare vormen hebben.Tentje mee en slapen onder de mooiste sterrenhemel die ik ooit gezien heb, zo stil en zo donker. De melkweg als een witte baan, Orion, Mars, het Zuiderkruis en 2 andere sterrenstelsels(bijzonder!).De veertjes weer vroeg uitgeslagen om te gaan lopen. Met de zelfgetekende, 4 A4-tjes tellende, kaart van Gerrit (de superaardige eigenaar van de camping)op zak, vol goede moed de paden op. De cruciale afslag direct gemist (ik had de kaart), dat de route toch wel een beetje vreemd leek beseften we al na 1 1/2 uur. Het alternatieve zelfbedachte pad over bergen, door diepe kloven, via metershoog gras genomen( behalve hagedissen ook luipaarden "wat ruist daar in het struikgewas")Gelukkig heeft padvinder Pien alleen een wandelende tak gezien. Na uren in de brandende zon (ik weet nu ook wat een zonnesteek is, ai) als een fata morgana een primitief, afgezonderd (geen waterpomp o.i.d.) minidorpje in het dal, 210 inwoners. Een tandenloze Afrikaanse vertelde ons dat we slechts 30km en twee bergpassen hoefden te lopen om terug te gaan naar onze auto.De redder in nood was een gepensioneerde leraar met een Bakkie.Dat deze auto nog reed was een wereldwonder op zich.De wildste pretpark attractie is niets vergeleken met deze rit.Blauwe plekken all over als leuk contrast met alle schrammen, schaafwonden en splinters. Nog even een duik genomen in de rockpools waar Willem zijn hoeveelheid blauwe plekken deed toenemen door van een 15m hoge rots te springen en op zijn achterwerk te landen.We hebben nu een 2 persoonsclubje voor de 1.87m fysiek zwakkeren.De dag erna een nieuwe poging kaartlezen,door een prachtige kloof gelopen, geweldige uitzichten. Awimbawab zoemde door mijn hoofd.
Mijn eerste linksrij ervaring gehad, en dat in een oude gouden mercedes met een handrem naast het stuur. 60 km (rally) rijden over een dirt-road, in the middle of nowhere.Pien en Jaap (haar vriendje) en Willem zweetten peentjes. Lek bandje als gevolg...(hij was echt al heel oud) De kwaliteit van de auto’s (louche autodealers genoeg) is een verhaal op zich. Eriks vehikel is alleen te starten als hij wordt aangeduwd, Push it baby! Parkeren op een heuvel is de tactiek.
Ook de terugweg naar Kaapstad bleek moeilijker te vinden dan gedacht.Les 1: Vraag nooit de weg aan locals. Les 2: Doe je dit toch, kies dan de richting tegenovergesteld aan de gewezen richting. Les 3: Dat aardig lijkende lachje is niets anders dan keihard uitgelachen worden. Relaxen is de oplossing, ik denk dat dat het grote verschil met Nederland is, alles wat nu moet kan morgen ook nog wel. Stress lijkt hier niet te bestaan. De verkeerde weg is niet minder dan de goede alleen anders dan gepland.
Dit weekend Cape Town Jazz Festival (zelfde organisatie als North Sea in NL!), al een voorproefje gehad in de stad, open lucht concert, plein vol dansende mensen, types ontzettend uiteenlopend, erg leuk (Kees kom hierheen met je combo, vraag het even aan je manager ok??!hihi)
Het werk in het ziekenhuis blijft interessant, niet altijd makkelijk, veel te vroeg geboren kindjes die het niet hebben gered, moeders die ‘unbooked’ zijn en pas komen als het al te laat is. Over tegenstellingen gesproken...

Kus, Géanne

• 31 Maart 2006 - 08:15

Kim:

Hey lieverd!!
    Zo al weer heel wat spannende verhalen beleefd lees ik....
    Zal er aan denken hier ook eens wat rustiger aan te doen, die verdomde statisitiek is behoorlijk stress vol...pffff! Kijk nu uit over een bewolkte lucht, en voel en ietsie pietsie jaloezie in me omhoog komen! Geniet ervan meissie. Liefs Kim

• 31 Maart 2006 - 10:32

Carolien:

Wat een GAAF verhaal Ge! Super mooie foto's, mooie grappen en heel avontuurlijk! ik denk dat ik het volgende vliegtuig richting kapstad ook maar pak!Dacht ik dat ik spannende verhalen kon vertellen over de 13e verdieping in de wind...haha. Geniet ervan! Liefs Carolien

• 31 Maart 2006 - 18:35

Troelie:

Hey meis,
    Wat een avontuur, was die echt mooier dan de sterrenhemel op Elba , hellup is er nog een mooiere sterrenhemel vanaf deze wereld te zien , jeempie zucht...
    Mooie foto's zeg , vooral die in die kloof kijk uit dat je niet struikelt op zo'n moment. Israel komt gelukkig dichterbij anders was ik nu nog jaloerser dan dat ik nu al ben. Leef...geniet...x troelie

• 01 April 2006 - 09:47

Kees:

Whaah Nansje!
    Te gek man wat je daar allemaal doet! Ga zo door gogogogogo!!!!! Echt práchtige foto's!!! Super!
    Ik zal mijn manager wel ff vragen of hij een tournee kan regelen naar Capetown gheheh, eerst nog ff Israel en dan gelijk door! Oja Jeuk is Leuk, denk daar maar aan!
    Mzzl + kus Kees

• 01 April 2006 - 16:22

Willianne:

heej Gé! Klinkt allemaal erg spannend! Vergeleken met jouw leventje daar is het hier best saai..Veel plezier nog!
    xwillianne

• 03 April 2006 - 17:33

Eva:

Mooooooooiiiii! Die verhalen en die foto van de kloof, ai ai ai! Suoer allemaal! Hoe gaat het onderzoek??? Succes met de enquete ;), we mailen, dikke kus

• 03 April 2006 - 17:33

Eva:

Mooooooooiiiii! Die verhalen en die foto van de kloof, ai ai ai! Super allemaal! Hoe gaat het onderzoek??? Succes met de enquete ;), we mailen, dikke kus

• 03 April 2006 - 19:25

Zoeloe:

zoeloe wants to kiss you
    kijk je wel uit met al die enge kloven?

• 03 April 2006 - 22:05

Riena Van Huizen:

Hallo Geanne,
    Wat is dit super gaaf zeg!!!! Wat een mooie foto's. Ik leef met je mee hoor en zal regelmatig de site bekijken. Geniet met volle teugen meis, we leven met je mee!!!!!!
    groetjes, Riena en Henk

• 04 April 2006 - 06:16

Annegriet:

Wauw!!! Lekker, ziet er allemaal goed uit! Ik zeg: genieten geblazen! Bellen bevalt beter dan mailen.. Kus

• 05 April 2006 - 11:44

Jan:

Hoi Bushbaby,

Dit bericht ziet er opnieuw fantastisch uit. Je belevenissen en ook op de manier zoals je deze aan het papier toevertrouwd.... grote klasse.

xxx