Stormers vs. Cheetahs - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Géanne - WaarBenJij.nu Stormers vs. Cheetahs - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Géanne - WaarBenJij.nu

Stormers vs. Cheetahs

Door: Géanne

Blijf op de hoogte en volg Géanne

24 Maart 2006 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Rugby!! 30 woeste mannen en 1 bal,het lijkt op een slachtveld. Overal liggen hopen krioelende kerels, bloedende gezichten, touch downs en gebrul. Ook uit onze keeltjes overigens, 3e rij vanaf het veld: geweldig uitzicht.Dat ik de regels niet kende maakte het niet minder leuk.Stormers(Kaapstad)-Cheetahs(Bloemfontein) in het Newlands stadion. Wat zijn voetballers dan een watjes...
's Avonds naar de Hemisphere, een uber-hippe club op de 31e verdieping in het midden van de stad.Behalve Leonardo di Caprio,klein detail,liepen Pien en ik ook een aantal Cheetahs tegen het lijf die hun overwinning aan het vieren waren.Dat ik eigenlijk voor de Stormers was heb ik maar niet verteld. Machtig mooi, hele tijd mee gekletst (pijn in mn nek van het omhoog kijken), al mijn kennis over rugby in de strijd gegooid. Joan, onze Schotse roomie, vond het "Dutch Courage" en ook de mannen zagen er enigszins groenig uit.Een topavond.De beste uitbrak therapie blijkt het strand te zijn.
Dinsdag public holiday, de avond daarvoor op een Tequila feest beland,geweldige muziek en zo Afrikaans mogelijk gedanst.Met 13 mensen in een 7 persoons taxi.
Overdag naar Cape Point en Kaap de Goede Hoop,daar waar 2 Oceanen samen komen, althans voor de toeristen, geografisch is het heel ergens anders.Had de neiging wat Japanners van de hoge kliffen af te duwen. 'Attack of the Baboons' is de nieuwe Hollywood kraker met in de hoofdrol Greg en Jordan, die als een dolle uit het wijdwagen open autoraampje naar apen liepen te zwaaien terwijl ze lekkere dingen zaten te eten.
Verder leuke marktjes (very special price for you), goddelijk eten (Boboti en een hemels citroen/kokos toetje) in klein restaurantje gekookt door real big mama's in Observatory.
Over het onderzoek; het vordert gestaag, collega's zijn leuk en de dagen lang. Presentatie over mijn literatuurstudie gehouden voor de gehele afdeling (professoren/doktoren) pffff, kleine hartslagverhoging. Mijn supervisor noemt zichzelf een 'pathological Dinosaur' en moet erg om haar lachen. Mooi waar gebeurd verhaal; een Zuid Afrikaanse prime minister is vermoord door een schizofreen die dit deed in opdracht van zijn lintworm.
De eerste maand zit er bijna op, hoe snel je went aan dingen als het beveiligingshek die alleen van binnen is open te doen, niet op je fietsje stappen wanneer jij wilt(totaal aantal getelde fietsen 9.),nooit alleen lopen 's avonds, je pinpas niet meenemen, de faculteit alleen in kunnen komen met een pas etc...
Volgende week ga ik 's avonds meehelpen in een Townshipkliniek, mensen staan daar de hele dag in de rij om onderzocht te worden door medisch studenten en een aantal bevoegde artsen.Dat van de 4 miljoen mensen die in Kaapstad wonen het merendeel in de Townships leeft blijft heel gek. Aanrader is Tsotsi,oscarwinnende film over Jo'burg.
Bedankt voor alle leuke reacties en mails!
Kus

  • 24 Maart 2006 - 08:55

    Jan:

    Ha die Géanne,

    Genietend van een vrije dag kon ik het niet laten om even op je site te loeren. Zo te zien, vermaak je je prima down under. Inmiddels weet je wat een touch down is. Leuke foto's. De lente is bij ons in aantocht.
    We bellen.
    Love u
    Jan

  • 24 Maart 2006 - 14:44

    Eva:

    Waaaaauuuuuuwwwwwww die foto: Kaap de goede Hoop... Waaaaauuuuuuuuwwwwww!!!! Dikke kus, mail je snel!

  • 25 Maart 2006 - 08:50

    Coen:

    Het wordt alleen maar mooier op zo lijkt het. Ik zal je zsm een mail sturen met mijn onwaarschijnlijke avonturen hier in Groningen.

    Tschussie,
    Coen

  • 25 Maart 2006 - 18:24

    Jan Roos/Vondelflat:

    Hoi Géanne,

    Ik heb mijn reactie geplaatst bij je bericht van 16 maart. Had bij je bericht van 24 maart moeten zijn. Was even wennen. Lees het er maar op na.

  • 27 Maart 2006 - 01:19

    Chris F.:

    Hey Géanne,

    Ziet er zeker relaxed uit!!
    Succes met je onderzoek!

    Gr. Chris

  • 27 Maart 2006 - 18:28

    Willianne:

    Leonardo?? Echt? cool! Ik kan me voorstellen dat je zin had om de japanners van de rotsen te duwen, erg irritant die japanners is ook mijn ervaring! Good luck met alles daar!
    Xwil
    Ps Groeten van mijn ouders! Vonden je site erg leuk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Géanne

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 52774

Voorgaande reizen:

15 Mei 2008 - 30 November -0001

Tanzania

01 Januari 2014 - 30 November -0001

Kaapse Tygers

Landen bezocht: