Als het niet kapot kan is het ook niet leuk - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Géanne - WaarBenJij.nu Als het niet kapot kan is het ook niet leuk - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Géanne - WaarBenJij.nu

Als het niet kapot kan is het ook niet leuk

Door: Géanne

Blijf op de hoogte en volg Géanne

16 Maart 2006 | Zuid-Afrika, Kaapstad

De Cape Docter waait door mijn haren als ik 's ochtends op teenslippers naar het ziekenhuis wandel.Ik verbaas me over de mensen die helemaal niks aan hun voeten hebben, ze lijken wel Fakirs die niets voelen als ze in glas trappen. Het onderzoek gaat in Zuid Afrikaans tempo, geen stress en verre van effectief.'s Middags vroeg klaar en met de Zweedse, Schotse en Duitse huisgenoten (ze zijn leuk maar niet zo inconsequent...) naar Clifton Beach 4. De andere 3 stranden zijn speciaal voor gay-people, beautiful people (over meerderwaardigheidscomplexen gesproken)en een familiestrand. Het water is ijzig, 13 graden,een duik genomen brrrr. 'Het leven van Pi' aan het lezen, met het geluid van de zee op de achtergrond.Als ik om me heen kijk een life guard (een apetijtelijke donkere captain Jack) die allerlei poses aanneemt om zijn spieren zo goed mogelijk te laten uit komen. Verder bleke mannenbillen in een string,pourqoui!? De eetlust vergaat je. Een mannetje dat ' very good news for you' heeft; icecreams and coke'. Naast luieren ook activiteit. Raften op de Breede River, zo'n 150 km buiten Cape Town, supermooi natuurgebied waar Slanghalsvogels, Ibissen en Bavianen rondzwerven .Pien en ik als speedboot, heerlijk picknicken op een strandje. Na al het peddelen een bezoekje aan een winery, zo'n 8 verschillende wijnen geproefd...mmm.Half dronken in de truck naar de Bushpub, een kroeg/hostel waar alle locals van het platteland komen, wat een bezienswaardigheid op zich is.Potjiekos gegeten en nog meer wijn, zwemmen onder de sterrenhemel.De vader van onze waakhond Umkulu (de grote) woont hier en heet Sadam en vertoont zekere gelijkenissen.
Gisteravond (volle maan) Lions head, een topje van Table Mountain beklommen om zonsondergang te bekijken met een panorama view over de stad. Dik een uur steil omhoog via het ' on your own risk path'(als het niet kapot kan is het ook niet leuk...), en dan in een wolk belanden, apart gezicht! Misschien blijf ik hier maar wonen...
Verder naar een jazzconcert in Kirstenbosch,film (House of God, over de sloppenwijken in Brasil) en veel samen eten met mensen hier.
Nu weer onderzoeken...
Kus

  • 16 Maart 2006 - 11:29

    Gerke:

    Zeer geschikt boek om te lezen tijdens al je wateravonturen en dieren om je heen! Geniet van je vaka.. onderzoeksstage!

  • 16 Maart 2006 - 11:37

    Jan:

    Hoi Géanne,

    Hoe is het dochterlief. Het is opnieuw verpletterend wat ik mag aanschouwen. En zo de belevenissen lezende, denk ik dat menigeen jaloers wordt. Maar je bent er niet alleen voor de fun, laat ze dat vooral niet vergeten.We will keep in touch. Pictures hospital ?
    en je collega's daar ?

    XXX
    Jan

  • 16 Maart 2006 - 13:54

    Kim:

    Hey lieverd!!
    mooimooimooi...ik hoor het al: weer dikke lol! Ben wel erg jaloers op het lekkere weer...kan niet wachten tot ik mijn teenslippers weer aan kan. Have fun! Dikke knuffel Kim

  • 16 Maart 2006 - 14:34

    Willianne:

    Wat lijkt me dat heerlijk, op teenslippers naar je werk...hier is dat nog lang niet aan de orde helaas...met je hoofd in de wolken, dat lijkt me ook wel wat! xwil

  • 16 Maart 2006 - 14:52

    Tim:

    Wauw Geanne

    wat een foto's, het ziet er allemaal supermooi uit, ik wordt bij elk berichtje meer jaloers op je :P. En met dat bruine kleurtje komt het, aan je foto te zien, ook wel goed.
    Grtjs!

  • 16 Maart 2006 - 21:38

    Vanessa W:

    Hey lieve troelie,

    Oh wat een droom zeg en de natuur ziet er geweldig uit ( inclusief de leuke mannen) , maar ik zie ook de tegenstellingen en snap wat je bedoeld.Net op het conservatorium even een stukje big band meegepikt deed me goed,dezelfde BB als wij in Martiniplaza hebben gezien ( ik heb ze de groeten gedaan ; ) Geniet van elke seconde meid!!!
    Liefs Vanessa ( W )

  • 17 Maart 2006 - 11:56

    Marloes:

    He geanne,

    leuk om al je belevenissen te lezen!! Zo te horen is het leven van een student in zuid-afrika zeer relaxed!!

    Nog heel veel plezier in de komende tijd daar!!

    Groetjes X marloes

  • 17 Maart 2006 - 12:32

    Os:

    Klinkt lekker afwisseld Gean. Word er bijna jaloers van;-) Ach ik vermaak me hier wel. Met weer veel leuke buitenland weekendjes in het vooruitzicht:-) x Os

  • 18 Maart 2006 - 13:02

    Vanessa (inconsequent):

    Hey Geanne,

    Kzie groen, groen, groen van jaloezie... Prachtige foto's en verhalen...

    Miss you

    Vanessa (inconsequent)

  • 22 Maart 2006 - 08:19

    Miranda Van Zonneveld:

    Hoi Geanne,
    Wat ben je al lekker bruin zeg. En hier is het nog zo koud. Je maakt hele mooie foto's super!!
    veel plezier nog groetjes, Miranda.

  • 23 Maart 2006 - 15:28

    Annegriet:

    Hee scatje, wist je dat bij de uitmonding van de breede rivier Witsand ligt? Favoriete plek van mijn ouders, het schijnt er erg mooi te zijn! Hier alles ok, ben al bijna net zo wit als mijn jas!!! een hele dikke kus

  • 25 Maart 2006 - 13:30

    Jan Roos/Vondelflat:

    Hoi Geanne,

    Ik kon je aanvankelijk niet vinden, maar "waarbenje.nu" moest "waarbenjij.nu" zijn.
    Je dus gevonden. Bij je laatste nachtdienst in de Vondelflat schreef ik over het nachtelijk uitzicht over Groningen en de herinnering daaraan op het moment dat je in Zuid-Afrika zou zijn. Wist ik veel, hoewel, mijn tijd was en is niet jouw tijd, hoewel, mijn tijd was en is jouw tijd in een ander tijdsbeeld.
    "Leer" veel en wordt een goede arts, niet zozeer vanwege je theoretische kennis, maar vanuit je levenservaring.
    Is een verhaal vanuit de zestiger jaren, maar ik kan er ook niets aan doen dat de zestiger jaren mijn leven bepaald hebben, hoewel ik sta open voor verandering.
    Mag ik best zeggen, hé, als oude man denk ik aan je als ik 's nachts, vanaf de 13-de etage over Groningen uitkijk.

    Ik blijf je volgen.

    Met vriendelijke groet,

    Jan Roos/Vondelflat-Groningen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Géanne

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 52778

Voorgaande reizen:

15 Mei 2008 - 30 November -0001

Tanzania

01 Januari 2014 - 30 November -0001

Kaapse Tygers

Landen bezocht: