Baie, braaie, Paradise road - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Géanne - WaarBenJij.nu Baie, braaie, Paradise road - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Géanne - WaarBenJij.nu

Baie, braaie, Paradise road

Door: Géanne

Blijf op de hoogte en volg Géanne

08 Maart 2006 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Dag sneeuwpopjes!Ik bevind mij in mijn eigen kantoor(haha) op de faculteit van de University of Cape Town. Het luilakken is voorbij, dagen van 8 tot 16. De eerste operatie is al uitgevoerd. Had nooit gedacht dat ik zo netjes kon snijden, met paprika of kip lukt dit wonderbaarlijk genoeg nooit. Ik zie een flitsende carriere als chirurg opeens voor me..
Het Groote Schuur ziekenhuis is publiek, alle rijke, goed verzekerde mensen gaan naar de prive klinieken. Het gebouw is bijzonder mooi, statig wit met palmbomen als omheining. Mijn begeleidster (neonatologische patholoog) is leuk en maakt continu grappen in het Engels die ik sukkelig genoeg net te laat begrijp. Ik ga mee naar meetings en ze laat me veel zelf doen.
Het begint steeds meer te wennen hier. Afgelopen weekend de Tafelberg beklommen, bergschoenen aan en steil omhoog via dubieuze routes als Skeleton Gorge en the Nursery Ravine .Klimmen over stenen en boomtakken (klein Cima Tosa dejavu berggeiten!)Behoorlijk zwaar maar ontzettend mooi. Aan het eind van de dag benen als elastiekjes.
Zondagavond in de botanische tuin naar openluchtconcert geweest van de Glenn Miller big band SA, allemaal bejaarde mannen, soort muppet show idee maar spelen als een dolle. Lekker languit liggend luisteren, 's avonds een feestje (met braai) in een van de huizen. Helaas gaat het niet teveel drinken plan mislukken. De mensen zijn te leuk en de wijn/savannah (de ontdekking) smaakt te goed en er is elke avond wel ergens iets te doen. De buurt waar we wonen is bevolkt met backpackers en studenten.
Toch blijft het confronterend om het leuk te hebben maar continu de andere kant te zien.Ik kan
Kaapstad niet alleen geweldig vinden. De dossiers die ik voor mijn onderzoek doorwerk staan vol ellende. Een straat hier heet Paradise Road, maar er lopen alleen maar arme mensen die proberen kranten en bloemen te verkopen aan de bestuurders in hun mooie auto's. Ons huis wordt iedere dag(!!) opgepoetst door schoonmaaksters. Ongemakkelijk voelt dat.
Nu weer bezig. Baie Kussen

  • 08 Maart 2006 - 12:43

    Kim:

    Hey Skatje!!!
    Zozozo...al een druk leventje daar lees ik! Mooi dat je ervan geniet. Hmmm voel hier toch wel een tikje jaloezie. Geniet er maar van!

    Groeten en een dikke knuffel vanuit 't koude hoge noorden!

  • 08 Maart 2006 - 15:48

    Eva:

    Klinkt goed! Feestjes en af en toe een beetje werken! Hier ook alles muy bien! Vanochtend verhuisd, vlakbij instituut! Ik mail je snel wat langer... Kus!

  • 08 Maart 2006 - 16:33

    Maarten:

    Hi Geanne,
    Ek sie jy gaan baie lekker. Jy geniet die braais en die relaxte mood. Hoe gaan dat Afrikaans praat? Hier in OPW gaan die sake sy daglykse gang.
    Mooi bly,
    Maarten

  • 09 Maart 2006 - 07:38

    Bianca:

    Hihi, unieke foto's idd;)
    Zeker voor herhaling vatbaar, als ik terug ben van HK kom ik jullie ophalen en gaan we wat leuks doen (winetour ofzo).
    Ik vlieg 17 mrt en kom 3 apr weer terug!
    Geniet er lekker van he..!
    Liefs
    Bianca

  • 09 Maart 2006 - 08:21

    Jan:

    Hé Laiverd,

    Het is een duidelijke mengeling van werken, klimmen, relaxen en ....
    Het ziet er allemaal geweldig uit. Je site blijft een leuke, ben zeer benieuwd naar de volgende wetenswaardigheden......
    Kus
    Daddy

  • 10 Maart 2006 - 11:10

    O En O:

    Fijn dat je het naar de zin hebt, wij gaan gaan ook naar het buitenland om drank te importeren wij zijn er ook nog niet vanaf. Groeten O en O

  • 12 Maart 2006 - 17:44

    Willianne:

    Hey Gé! Superleuk om je verhalen te lezen! 'T klinkt allemaal heel erg gaaf! Ben best een beetje jaloers! Vooral ook omdat het daar natuurlijk heel erg mooi weer is en hier is het nog steeds hartstikke koud....xwillianne

  • 14 Maart 2006 - 09:26

    Bianca:

    Het staat in de 'Coast to Coast', dat kleine backpackersboekje. Het heet Oasis. Ik kan het morgen naar je mailen.
    Liefs

  • 15 Maart 2006 - 15:37

    Tanja:

    heee djie-en,
    wat supergezellig dat je bianca tegenkwam daar:)
    misje behoorlijk hier in huis,
    x
    tanja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Géanne

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 52782

Voorgaande reizen:

15 Mei 2008 - 30 November -0001

Tanzania

01 Januari 2014 - 30 November -0001

Kaapse Tygers

Landen bezocht: