Pinguins, surfsucces en minibus! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Géanne - WaarBenJij.nu Pinguins, surfsucces en minibus! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Géanne - WaarBenJij.nu

Pinguins, surfsucces en minibus!

Door: Géanne

Blijf op de hoogte en volg Géanne

01 Maart 2006 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Het eerste surfsucces is daar. De Indische Oceaan getrotseerd, wetsuit aan en gaan op die golven! Muizenberg is het surfstrand van Kaapstad, inclusief dudes. Heb gestaan op de plank, ongeveer 3 sec en voor de rest vooral op mn knietjes op de plank. Maar wat leuk! Een nieuwe hobby is geboren. Een verzilte en gebruinde Pien, Erik en ik waren zeer trotse beginners.Ik geniet ontzettend,en heb het gevoel dat ik hier al tijden ben. Zoveel nieuwe leuke mensen ontmoet en iedereen is ondernemend.

Kaapstad is echt bijzonder, de mensen zijn vriendelijk. Toch is het raar om onderweg naar de supermarkt (lekker eten hier Anne!! zodra ik goede recepten heb bemachtigd hoor je het, eerst een Afrikaanse kok aan de haak slaan..)allemaal bedelaars, zwervers tegen te komen, of mensen met gigantische geweren.

Het openbaar vervoer is een groot succes.Ik lach me slap. De minibusjes die pendelen tussen de stadsdelen willen niets liever dan je meenemen, toeteren en schreeuwen. De busjes (APK keuringen kennen ze hier niet) zijn niet groot maar nooit vol. Er passen altijd nog mensen bij...met 8 zit je lekker maar 20 wil ook. Voor 2 1/2 ( E 40 cent)rand ben je waar je zijn wil.De chauffeur heeft tanden van goud en rijdt als een formule 1 coureur,zelfs op een 4 baans weg halen ze in over de stoep. Iedereen zit op iedereen. Ik voel me op zulke momenten ontzettend wit.

Overdag is dit veilig vervoer, 's nachts niet.'s avonds doen we alles met minimaal 2-3 mensen. Jordan, een Canadese arts die 's nachts op de trauma werkt ziet alleen maar schot en steekwonden.De meeste auto's in de straat hebben ingetikte ruitjes. Ons huis is beveiligd met een hek en 3 deuren, voor de ramen zitten tralies. Het is onderdeel van het leven hier en werkt niet echt beperkend.Het voelt veilig.

Het Noorder Dierenpark is niets vergeleken bij deze stad. Pinguins (M-J en Kaas, madagascar!!) lopen over straat en Siebert zeeleeuwen zwemmen gewoon in de haven. Gisteren een boottocht gemaakt naar Robbeneiland. Een oud-(politiek)gevangene leidde ons rond door de gevangenis waar hij zelf tientallen jaren heeft gezeten. Indrukwekkend.

Ik stop ermee nu, anders wordt het onleesbaar ..later meer! Dankie!

• 01 Maart 2006 - 20:00

Annegriet:

jemig, onze parijse Edgar is gewoon ingewisseld voor Zuid-Afrikaanse pinguins.. Inderdaad een wereld van verschil. En hoe gaaf is het dat je al gesurfd hebt?? Supercool! Fijn dat de reis en alles goed is gegaan en dat je het al zo snel echt naar je zin hebt.

• 01 Maart 2006 - 20:06

Annegriet:

Ha inmiddels ook de foto's gezien en:
    1) die pinguins hebben zowaar wel iets weg van Edgar
    2) Die surfoutfit doet je goed!!!
    3) In dat huisje kan ook eigenlijk maar een iemand wonen.. Ik dacht eerlijk gezegd dat jij wel de enige afnemer van die kleur verf was maar nee hoor...
    Kus!!!!

• 01 Maart 2006 - 22:20

Eva:

Lieve Géanne, daar zitten we dan... leuk om je verhalen te lezen!!! Ben blij dat je goed bent aangekomen. Doe je wel voorzichtig? Wanneer begin je met het ´echte werk´? Ik ben benieuwd, liefs Eva

• 02 Maart 2006 - 07:02

Linda:

Hey Geanne, super om al je leuke verhalen te lezen en mooie foto's te zien! Ziet er allemaal erg goed uit ....Lekker genieten, liefs Linda!

• 02 Maart 2006 - 07:52

Captain Johnny:

Ploeterend door de sneeuw, computertje starten, berichtje dat er een nieuw bericht is uit Capetown, ziehier het leven van een doordouwer. G. het ziet er allemaal geweldig uit en die pinguins tja.....
    Geniet er van en ben benieuwd naar verdere acties.

xxx

• 02 Maart 2006 - 08:59

Hendrien:

Hoi Géanne, ben wel jaloers, hier sneeuwt het! Wanneer begin je in het ziekenhuis? (Heb je dokter bibber al een beetje onder de knie?)
    Groetjes!

• 02 Maart 2006 - 09:47

Kees:

Hoi Nansje! Wat ben ik jaloers op jou zeg! Jij zit lekker tussen de seaberts en de pinguins haha I like the way you movin' (Madagaskar) hihih. Het is hiero hartstikke suf en er ligt vieze sneeuw. En heb je al je nieuwe natuurtalent ontdekt met je surfboard?? echt koel hoor dude!
    We horen nog van mekaar!
    Kus Kaas!

• 02 Maart 2006 - 11:09

Carolien:

geweldige verhalen ben stik jaloers!Mis je gigantisch! Hier heel saai en alles gaat zijn gangetje ik mail je heel gauw! Liefs Carolien

• 02 Maart 2006 - 13:19

Vanessa:

Yoooo!

Dus..met je voetjes pendelen in een zwembad.. lijkt me zwaar bestaan!
    Fijn dat je het nu al zo naar je in hebt!
    Denk veel aan je!

Liefs
    Slachthuisstraat nr: 85

• 02 Maart 2006 - 15:38

Troelie 2:

Oh Geanne , Ben zo jaloers op je... Het ziet er allemaal zo geweldig uit.. Het motto: Leef wordt nu duidelijk in praktijk gebracht. Een tip: Kijk je bij het surfen uit voor de haaien met de oranje vlaggetjes!! En die gitaar van een blik, hoe inventief kun je zijn. Nou meid morgen begint het echte werk wens je heel veel succes!! Ik ga nu gezellig thee drinken met je neefje.

ps Je raad nooit wie ik gisteren heb gezien , een tip: Hij is lang en heeft een vrij Zuid-Europees uiterlijk... hahaha
    Vertel me meer over die Canadese arts in het volgende stuk...

Liefs troelie

• 03 Maart 2006 - 09:38

Koen:

Wow, hoe idyllisch wil je 't hebben! Klinkt geweldig en de foto's zijn ook echt gaaf! Mart-jan heeft zich gisteren geïnstalleerd en voelt zich volgens mij wel op z'n plek. Ben blij dat 't zo goed met je gaat!

Heel veel liefs van je buurman!

• 03 Maart 2006 - 15:06

Els:

Hey Géanne!
    Wat een leuke berichten en wat heb je al veel gezien en gedaan! Klinkt echt geweldig allemaal! Hoop dat hetzelfde op gaat voor je onderzoekswerkzaamheden!
    Ben jaloers op dat zonnetje daar; bij jou is het OV een groot succes, hier hebben we vertraging wegens sneeuwval, bleh!
    Veel plezier met alles!
    liefs

• 03 Maart 2006 - 20:31

Coen:

Nou, dat komt wel goed daar zo te zien!

• 06 Maart 2006 - 08:42

Bianca:

Hey!
    Vond het supergezellig om bij te kletsen hier in Kaapstad. Als ik weer terug ben lekkere wijntour, samen met Pien, ok?
    Liefs
    Bianca

• 06 Maart 2006 - 13:15

Mart-Jan:

nog steeds die drama sneeuw en kou en tentamens. gelukkig is je 'crib' nu tijdelijk van mij wat natuurlijk ergug relaxt is. veel succes met je acties in et medisch centrum en geniet van je vrije tijd.

groet en dikke X

MJ je broer

• 07 Maart 2006 - 10:30

Nico:

He lieve Ge,

Ik ben zwaar jaloers als ik je zo zie poedelen in het zwembad. Helemaal omdat wij ons nog begeven temidden van sneeuwbuien.

Keep up the good work!

Liefs,

Nico

• 07 Maart 2006 - 11:17

Neefje:

Hee Géanne. Het klinkt magnifiek! zou zo het witte groningen en de halfzesjes 's ochtends willen inruilen.

heel veel succes en plezier!
    surf-ze.
    kus Jos