Umkulu en vinnig doorstappen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Géanne - WaarBenJij.nu Umkulu en vinnig doorstappen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Géanne - WaarBenJij.nu

Umkulu en vinnig doorstappen

Door: Géanne

Blijf op de hoogte en volg Géanne

27 Februari 2006 | Zuid-Afrika, Kaapstad

De Tafelberg vormt de achtergrond van mijn nieuwe appelgroene huis met palmbomen in de tuin.De zonnebril komt goed van pas (27 graden...). De vlucht is voorspoedig gegaan, kopje thee drinken terwijl je met 1000km/h over Marokko vliegt.
Op Cape Town Airport opgewacht door Masud, deze aardige Afrikaan bracht mij en Pien naar ons huis. Ze scheuren hier als gekken en ook nog links. Langs de weg grote townships, en een km verder de meest luxe golfbaan. De tegenstellingen zijn gelijk duidelijk.
In het huis wonen we met zo'n 20 man, allerlei nationaliteiten.Umkulu is de waakhond maar verbazingwekkend lief. Als hij naar iedereen zo kwijlt vraag ik me af of hij wel geschikt is voor deze functie. Gisteravond met wat mensen naar Waterfront geweest, een soort haven met terrasjes aan het water en vanochtend naar een luxe shoppingmall. Er zijn wilde surfplannen voor morgen, en eind deze week ga ik beginnen met het onderzoek.
Ik heb een kleine cultuurshock te verwerken, alles is anders. Vinnig doorstappen is de oplossing. Later meer!

• 27 Februari 2006 - 13:08

Vanessa:

Hey je ging net stiekem on line en toen was je zo weer verdwenen!! Waar ben je ???
    Fijn om te weten dat het goed met je gaat....Liefs Vanes

• 27 Februari 2006 - 13:12

Je Vader:

He meissie,

Alles goed doorstaan, zo te zien. Nu alweer met de pootjes in het zwembad.
    Leuk appelgroen huisje.

liefs,
    your daddy

• 27 Februari 2006 - 13:14

Vanessa:

Hele leuke foto's , wat een schattig huisje!! Ik verwacht natuurlijk ook een foto van jou en mij op deze site.
    Ik kijk morgen wel weer even. Liefs Vanes

• 27 Februari 2006 - 19:56

Tanja:

Hee geanne!
    mooi groen is zeker niet lelijk... Fijn dat de reis goed ging, en inderdaad reeel dat je zo dicht bij een zwembadje zit...

lekker verwarrend met die twee vanessa's met precies dezelfde nickname trouwens:)

groetjes vanuit de slachthuisstraat

• 27 Februari 2006 - 20:40

Alle:

blij dat je goed aangekomen bent. Misschien is het voor Umkulu een cultuurshock, 20 vreemde mensen in zijn huis. (beest is gewoon van slag) veel plezier met surfen.
    Alle

• 27 Februari 2006 - 20:54

Anne:

lieve Géanne
    Waar ben je nu? Ik wil het ook! dat is de eerste reactie op die leuke foto's
    Opvallend dat je nog niets over het eten hebt verteld. Receptjes graag direct mailen. Hier is het nog hetzelfde. Veel voetbal op tv een ijskoude oosten wind. Gelukkig wel een Zuid-afrikaans wyntje onder de kurk. Want 'Ordnung must sein'.

• 27 Februari 2006 - 21:36

Roos:

Wauw! Het ziet er echt mooi uit. Hoe verplaats jij je? Kennen ze daar openbaar vervoer, of ga je toch je eerste cabrio kopen?
    xx

• 28 Februari 2006 - 18:54

Oscar:

Hej Gean, ziet er gaaf uit zeg. Wennen?? Aan een zwembad, berg, mooie golfbaan, surfstrand, terrasjes,20 mensen en een hond kan jij vast zonder moeite snel aan wennen. Wanneer begint je onderzoek? Ben je daar 80 uur per week mee bezig of ga je die tafel beklimmen? x Os

• 28 Februari 2006 - 20:25

Evelien:

hallo
    Dus helemaal goed overgekomen gelukkig.
    Heb je geen gedag meer kunnen zeggen helaas. leuk huisje en dan ook nog een prive zwembad super man!!! Hier ga jij je vast vermaken, ik ben jaloers!!! hi hi

• 28 Februari 2006 - 20:48

Renate:

aaaaaahhhhhhhhh ik ben jaloers!!!
    Fijn om te horen dat je goed aangekomen bent!
    Succes met alles!

Groetjes Renate